Monday 25 December 2017

Forex trader intervjuer


FOREX HANDELARE Jarratt Davis har handlat professionellt sedan 2008 och handlar för sina kunder via ett London-baserat företag, auktoriserat och reglerat för att hantera clientrsquos-investeringar genom FCA i Storbritannien. I den här exklusiva intervjun sköter han lite hur industrin arbetar på institutionell nivå och hur detaljhandeln i slutändan kan handla på ett liknande sätt. Han anser att detaljhandelshandlare bör fokusera mer på grundläggande analys och lära sig att handla grundläggande, vilket är en handelsmetod som han knappast någonsin lärde sig i Forex-kurser. Hur kom du in i valutahandeln Jag upptäckte Forex helt av en slump när jag letade efter en valutaomvandlingswebbplats före en resa som jag planerade. Jag såg en annons om handel online och bestämde mig för att ta en titt. Efter några år av testning började jag äntligen förstå hur marknaderna rör sig och hur man kan dra nytta av dem. Mitt mål var att handla andra peoplersquos pengar och utnyttja mina förmågor. Jag hade ingen form av utbildning i bank eller ekonomi och hade aldrig någon typ av anställning. Jag är helt självlärd och började som detaljhandeln. Varför handlar du för kunder När jag började gjorde jag mycket pengar för att handla, eftersom jag var ganska ung. Jag behövde ett sätt att utnyttja mina färdigheter att handla utan att vara distraherad. Handel för kunder verkade som det självklara valet för mig, och den svåraste delen var att bygga upp en rekord på relativt små konton, samtidigt som jag övertygade mina första investerare att lita på mig. Efter några år hade jag min verifierade prestanda och att hitta kunder blev mycket enklare. Med tiden gick mina miniminivåer upp och jag är nu en av de enda valutahandlare som erbjuder förvaltade konton genom ett helt FCA-reglerat bolag i London. Skulle du rekommendera den här vägen för detaljhandlare som läser detta definitivt? Det kan vara svårt i början av ett psykologiskt perspektiv, för att du är ansvarig för andra investeringar i investeringar. Men med tiden blir det lättare och allt blir en del av jobbet. Handel för kunder är ett mycket bra sätt att utnyttja dina förmågor och minimerar risken att utplåna dina konton pengar obehagligt. Hur skiljer sig dina metoder från andra handlare i detaljhandeln En sak som jag kommer ihåg från början av tiden är hur mycket utbildningskurser eller produkter som är helt beroende av teknisk analys. Nästan varje kurs eller system är baserat på koncept som faktiskt kan läras gratis online. Enligt min upplevelse leder fokusering på teknisk analys till en cykel med oändlig växling och byte av system, vilket i slutändan leder till förluster och inkonsekvens. Nästan varje detaljhandlare som jag har arbetat med började genom att byta tekniska system och förlorade pengar i processen. Till skillnad från detta, inte framgångsrika institutionella handlare som jag känner till använder teknisk analys som grund för deras handel. De flesta använder grundläggande analys uteslutande och en mycket liten procentandel (inklusive mig) kombinerar de två metoderna. Jag föredrar att fokusera på grunden och känslan som driver marknadspriset. Faktum är att när jag stöter på en så kallad lsquogurursquo i detaljhandeln, är det första jag letar efter när jag bestämmer om de verkligen är framgångsrika, det fokuserar de på teknisk analys. Varför tror du att de flesta detaljhandlare inte tillämpar grundprinciper? en bra fråga och en jag har tänkt på mycket. Jag tror att den främsta anledningen är att det helt enkelt inte är så mycket som lärde sig. Om du söker på nätet för en lsquoForex-utbildning coursersquo merparten av vad du hittar är bara en rehash efter en annan av samma tekniska system. Och jag tror att anledningen till detta är att de flesta av kursutbudet bara är misslyckade detaljhandeln. De kunde inte göra några vinster från handel, så de säljer bara information till nya handlare istället. På grund av denna brist på information tror jag också att många nya och erfarna detaljhandlare har missuppfattningen att handelsbasen är komplicerad och svår att förstå. Men det här är inte fallet alls. Så vad är din handelsmetod Min metod eller teknik för att handla marknaderna är faktiskt ganska enkel Jag läste just valutanyheterna varje dag och övervaka vad som flyttar marknaderna i en viss riktning. Jag ser då att placera handlar i den riktningen, med hjälp av de tekniska färdigheter som jag utvecklade under mina första år. Ett exempel på en ny handel är USDJPY-valutaparet under 2013. Det meddelades i början av förra året att Japan skulle inleda en process av kvantitativ lättnad, en process som avvärderar en valuta. Så det var ganska klart att handeln att ta var att köpa USD och sälja JPY så länge som denna policy var hållen på plats. Varje gång priset på det paret sjönk visste jag att det bara var vinsttagande eller osäkerhet på marknaden. Jag visste att förr eller senare skulle marknaden återuppta sin köp av paret baserat på de starka fundamenten i spel. I själva verket desto desto desto bättre blev det att möjligheten var att få en lång position till ett bra pris. USDJPY slog konsekvent nya höjder under 2013, samtidigt som det gav gott om pullbacks och möjligheter att komma in i nya långa positioner. Detta var faktiskt ett av mina mest lönsamma par förra året och ser bra ut när vi går in i 2014. När du förstår de krafter som driver marknaden är det ett mycket enkelt fall att handla med de här krafterna varje gång marknaden rör sig mot det förväntade riktning. Dessa typer av möjligheter uppstår varje dag och ger gott om vinst som ger chanser över de stora valutorna. Vad är din största rådgivning för näringsidkare som läser detta Hämta bort från diagrammen och börja uppmärksamma vad som faktiskt driver priset fundamentalt. Det finns alltid anledning till stora drag på ett valutapar. Om du förstår orsaken kommer detta att låta dig fatta välgrundade beslut om huruvida du ska köpa eller sälja. En annan punkt att lyfta fram är att grunden är inte så komplicerad som många tror. Faktum är att detta tillvägagångssätt är mycket enkelt. Marknaderna fokuserar bara på en eller två grundläggande faktorer vid varje given tillfälle, vilket gör det enkelt att identifiera och handla med fokusen på marketrsquos attention. Interviews med valutahandlare. Om du vill bli intervjuad, släpp oss ett mail och skriv in meddelandet ämne linje quottrader intervjuquot. Trader Intervjuer Intervju med Forex Trader Michael Mayson Forex Traders Interviews Skrivet av Michael Mayson Deltagaren från Nya Zeeland, Michael Mayson har varit involverad i automatiserad handel under inte mycket lång tid. Hela tiden använde han sin Expert Advisor ZelDelComp, som han presenterade i Championship. Michael expalins framgången för hans EA så: ldquoIt tar inte stora risker. Vi har sett några av de mer riskfyllda strategierna och sedan fallrdquo. Läs mer. Intervju med Forex Trader Drazen Ziskovic Forex Traders Interviews Skriven av Drazen Ziskovic Drazen Ziskovic från Kroatien använder en expertrådgivare baserat på två huvudprinciper. Den första principen är tid. Den andra principen gäller mönster, prisvolatilitet och många andra saker. Drazen använder en icke-standardiserad penninghanteringsmetod. quotMy mycket storleksberäkning är enkel, baserat på hävstång ndash AccountBalance () Leverage100Kquot. Läs mer. Intervju med Forex Trader Grace Cheng Forex Traders Interviews Skrivet av Grace Cheng Grace Cheng är en populär bloggare och handlare med säte i Singapore som huvudsakligen handlar valuta. Här är dagliga kommentarer på valutamarknaden läst på nätet på GraceCheng. Läs mer. Intervju med Forex Trader Bart Geets Forex Traders Intervjuer Skriven av Bart Geets Hur länge har du handlat valutor Vad är din handelserfarenhet innan du handlar Forexmarknaden Behandlar du Forex för att leva Läs mer. Intervju med Forex Trader Leslie Stayton Forex Traders Intervjuer Skriven av Leslie Stayton Hur länge har du handlat valutor Vad är din handelserfarenhet innan du handlar Forexmarknaden Behandlar du Forex för att leva Läs mer. Dina uppgifter är strikt skyddade, säkra och aldrig säljs eller delas. Vi hatar spam så mycket som du gör. Mer information om vår integritetspolicy. Alla artiklar, system, strategier, recensioner, betyg, nyheter, undersökningar, analyser, priser eller annan information som finns på denna webbplats, av Aboutcurrency, dess samarbetspartners eller bidragsgivare, tillhandahålls som allmän marknadskommentar och utgör inte investeringsrådgivning. Omgående valuta accepterar inte ansvar för förlust eller skada, inklusive utan begränsning till eventuell förlust av vinst, som kan uppstå direkt eller indirekt från användning av eller beroende av sådan information. Upphovsrätt kopia 2017 Omgående valuta. Alla rättigheter förbehållna. Riskinformation: Trading forex på margin ger en hög risknivå, och kanske inte är lämplig för alla investerare. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noggrant överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit. Möjligheten finns att du kan bibehålla en förlust av vissa eller alla dina initiala investeringar och därför borde du inte investera pengar som du inte har råd att förlora. Du bör vara medveten om alla risker som är förknippade med valutahandel och söka råd från en oberoende finansiell rådgivare om du är osäker. Processen tog 2 dagar. Jag intervjuade på Forex Signs i maj 2011. Först gå igenom mitt CV och fråga några frågor om intervjun och fråga sedan några frågor om Varför vill du vara en näringsidkare Varför tror du you039ll vara en bra näringsidkare Fråga sedan några frågor om valutamarknaden, din förståelse för valutahandeln. Det var inte för svårt, men du måste visa din passion. Forex Tecken 2011-10-03 14:00 PDT Flagga som olämpligt Flagga som olämpligt Forex Signs Response Missa inte på ett jobb du älskar Ladda upp ett CV för att enkelt söka jobb från var som helst. Det är enkelt att sätta upp. Översikt över två människors huvuden Arbeta i HR eller marknadsföring Växa ditt arbetsgivarmärke Översikt över två människors huvuden Arbeta i HR eller marknadsföring Växa ditt arbetsgivarmärke Företagsuppdateringar Företag att utforska Toppintervjufrågor Föregående Nästa Markera det här som olämpligt Vill du att vi ska granska något Vänligen beskriv problemet med detta och vi kommer att titta på det. Flagga denna artikel Avbryt Tack Din feedback har skickats till laget och väl tittat på det. Oops Var ledsen, men din feedback gjorde det inte till laget. Din inmatning är värdefull för oss mdash skulle du ha något emot att försöka igen Ill Försök igen Få mig Outta Här Ditt svar kommer att tas bort från översynen ndash det här kan inte ångras. Detta kommer att ersätta den aktuella utvalda intervjuen för den här riktade profilen. Är du säker på att du vill byta ut det Är du säker på att du vill ta bort den här intervjun från att bli utrustad för den här riktade profilen? FOREX HANDELARE Intervju med Javier Paz Senioranalytiker på Aite Group Javier Paz är en erkänd institutionell och detaljistmarknadsexpert med en 16- års bakgrund på kapitalmarknaden forskning och projektledning inom mäklar och investment banking miljöer. Javier skrev nyligen två rapporter för Aite Group ldquoThe Future of Active Tradingrdquo och ldquoGlobal FX Market Overviewrdquo. I denna intervju talar Javier om Forex Mäklareutveckling, den nuvarande marknadsfragmenteringen och framtida reglering. Han delar också sin åsikt om den globala penningpolitiken och ger valutahandlare värdefulla tips om hur man kan förbättra sina handelsprestanda. FXTM: Berätta om din erfarenhet av finansmarknaderna JP: Irsquove har varit involverad i kapitalmarknaderna de senaste 16 åren och utför forskning och rådgivande arbete över tillgångsklasser, särskilt FX ndash, och spottar olika typer av marknadsutvecklingar: regelverk, företag och teknologi. Förutom mitt arbete för Boston-baserade Aite Group under de senaste 5 åren, arbetade Irsquove också för två Wall Street-banker och en detaljhandel FX-mäklare. År 2012 skrev jag en bok kallad ldquoThe Forex Trading Manualrdquo för att utbilda nya och yngre publik om hur man uppskattar och handlar valutamarknaden. Jag fortsätter att handla FX på nätter under den asiatiska sessionen. FXTM: handlar du fortfarande aktivt och hur mycket tid spenderar du på handel JP: Irsquom handlar mindre än ett år eller fem år sedan på grund av mina olika ansvarsområden och mål, men jag är fortfarande verksam som en gungare med hjälp av stora par. Min favorit session fortsätter att vara asiatisk session. FXTM: Hur lång tid tog det med dig att bli en systematiskt lönsam näringsidkare JP: Det tog mig tre år att nå en punkt med konsekvent lönsamhet, men Irsquod vill varna för att tänka på konsekvent lönsamhet som permanent lönsam. En lönsamhet för traderrsquos är delvis beroende av huruvida hisherverktyg av strategier ger goda resultat vid vilken tidpunkt som helst. Som vi alla vet kan en bra strategi idag förlora pengar i morgon, men börja tjäna pengar igen i framtiden när förhållandena är rätt. Det är viktigt för konsekvent lönsamma näringsidkare att kontinuerligt söka outdevelop lönsamma strategier och forskning när de ska användas eller när dessa ska förbli vilande. Självklart är en annan viktig aspekt av framgång (men lättare att upprätthålla när yoursquove utvecklat den lönsamma tankegången) att vara systematisk, riskmedveten, reglerbaserad och något avskild från extrema känslor vid handel. FXTM: Vilken typ av analys använder du TA, FA eller båda FXTM: Vilka verktygsmetoder använder du JP: Jag använder sig av trend - och momentumindikatorer (RSI, stokastik, glidande medelvärden) för att mäta sentimenttrend reverseringsbrytningar och jag använder en pivotbaserad handel strategi för EURUSD för vissa handelsmöjligheter, som jag skulle definiera som en kontrarisk strategi på relativt normala marknader. Just nu upplever vi inte vad Irsquod kallar ldquonormal marketsrdquo på grund av Brexit, så jag använder antingen en annan strategi eller förblir helt platt.

No comments:

Post a Comment